ULNE.

Vanliga frågor

Beställningar

Min beställning har blivit fel

Vi hjälper dig gärna om något blivit tokigt. Det händer oss alla.

Hör av dig till kundtjanst@ulne.se eller ring på telefon 08-13 11 30 så fixar vi det.


Har beställningen gått igenom?

Det skickas alltid en orderbekräftelse till dig via e-post när en godkänd beställning slutförts. Om du inte fått någon orderbekräftelse kan det bero på ett antal olika saker. Vanligast är att beställningen inte slutfördes av olika anledningar, t.ex. att betalningen inte gick att genomföra eller att någon annan information saknades. Det kan även vara att orderbekräftelsen av misstag hamnat i din skräppost. Titta där och kontrollera dina inställningar för skräppost.

Vi kan hjälpa dig med att kontrollera din order, eller att lägga en ny om du vill. Skicka ett meddelande till kundtjanst@ulne.se eller ring på telefon 08-13 11 30 så ordnar vi det.

Kan jag ändra eller avbryta min order när den är placerad?

Har ordern redan packats och skickats är det tyvärr inte möjligt att ändra eller avbryta din order. I så fall får du vänta på att varan levereras till dig och sedan göra en vanlig retur. Hör av dig till kundtjänst så fort som möjligt om du ångrat dig, för att se om varan ännu lämnat lagret. Vi hjälper dig att ändra din order om varan ännu inte packats och skickats.

Jag vill ångra mitt köp

Enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Inom den tidsramen kan du ångra ett köp utan att ange anledning. Vi uppskattar dock om du kontaktar oss när du väljer att nyttja din ångerrätt. Vi återbetalar returnerade produkter inom 14 dagar efter att vi tagit emot dem. Beroende på vilket betalsätt du valt kan det ta olika lång tid. Om du returnerar produkterna efter de 14 dagarna så återbetalar ULNE inom 30 dagar efter köpet. Tänk på att produkterna ska vara oanvända och i originalförpackning. Om det finns en försegling på produkten ska denna vara obruten. 

Mer information om hur du returnerar en produkt till oss hittar du här.

Jag råkade välja fel betalsätt

Vi kan av säkerhetsskäl inte ändra betalsätt efter att en beställning är lagd. Kontakta kundtjänst på kundtjanst@ulne.se så hjälper vi dig att annullera ordern. Därefter placerar du en ny order som vanligt, med det betalsätt du önskar.

Leverans och returer

Jag vill returnera produkter

Självklart kan du returnera en vara och få pengarna tillbaka om du inte är nöjd eller har ångrat dig. Produkten eller produkterna som du returnerar måste vara i originalskick och uppfylla villkoren nedan.


Originalskick innebär att förpackningar ska vara i obrutet skick och produkten vara oanvänd. Om produkten har en försegling ska denna också vara obruten.


Du kan returnera produkter inom 30 dagar efter att de levererats. Återbetalning av hela summan, för returnerade produkter, görs i de flesta fall inom 14 dagar till den ursprungliga betalningsmetoden. 

Returer som skickas till ULNE senare än 30 dagar efter leverans accepteras ej. Vi kan då komma att skicka tillbaka produkterna till dig där du bär fraktkostnaden.


ULNE inspekterar alla returer när de anländer till oss. Om produkterna som returneras till ULNE är skadade, använda eller i ett olämpligt skick riskerar du att inte få full återbetalning. Vi kan komma att skicka tillbaka produkterna till dig där du bär leveranskostnaderna. Mer om hur en retur går till samt vilka villkor som måste vara uppfylda kan du läsa här.


Vad gör jag när mitt paket är skadat?

Det händer dessvärre ibland att paket skadas under transporten till dig. Om du tror att paketet skadats i transporten är det viktigt att du anmäler det direkt till transportombudet när du hämtar ut ditt paket eller får det levererat. Anmälan av transportskada ska göras till ULNE inom 7 dagar efter att du fått leveransen. Anmälan av transportskada gör du till ULNE på kundtjanst@ulne.se. Märker du att kartongen är skadad redan vid utlämningsstället bör du inte hämta ut paketet utan istället låta det gå i retur till ULNE. Kontakta i så fall vår kundservice så ordnar vi ett nytt utskick.


Jag vill reklamera en produkt

Du kan reklamera en produkt inom 3 år efter att du fått den. Mer information finns i våra villkor.


Jag har inte fått mitt paket

I orderbekräftelsen du fått när du gjorde din beställning finns ett spårningsnummer . Där kan du se var ditt paket befinner sig. Fraktbäraren skickar vanligtvis uppdateringar via e-post om statusen på din försändelse, t.ex. att vara är upphämtad eller tillgänglig att hämtas vid utlämningsställe. I de fall du får avisering via SMS så finns mer information där. Du kan alltid kontakta vår kundtjänst på kundtjanst@ulne.se eller på telefon 08-13 11 30 så hjälper vi dig att spåra ditt paket.

Hur gör jag för att få fri frakt?

Du kan alltid välja ett fraktfritt alternativ hos oss. Du väljer det i kassan när du valt dina produkter. Notera dock att alla fraktalternativ inte är fraktfria, utan kolla vad som är fraktfritt till just din adress.

Hur lång är leveranstiden?

Det beror på det fraktsätt du valt men vanligtvis är leveranstiden 1-3 dagar. Om vara är slut, eller om något annat förhinder uppstår, så hör vi av oss till dig.

Produkter

Vilken garanti gäller?

Tillverkarna har olika lång garantitid för sina produkter. Du som kund i Sverige kan dock reklamera en produkt i upp till 3 år efter att du fått den. Mer information finns under avsnittet Reklamation i våra villkor


Vilken dagkräm passar mig bäst?

Det beror på mycket på din hudtyp och de egenskaper du föredrar. Vi guidar dig gärna så att du hittar rätt produkt för just dig. Hör av dig till kundtjanst@ulne.se eller ring på telefon 08-13 11 30 så guidar vi dig.

Vad är italienska ”indie brands”?

Indie är en förkortning av engelskans independent (oberoende på svenska). Indie brands är alltså oberoende varumärken som inte är del av stora kedjor. Ofta har de egen tillverkning i mindre skala, där fokus ligger på kvalitet och hantverk. Det finns många såna märken i Italien men få säljs i Sverige. Vi tar hem de märken och produkter vi gillar mest. Vi tror att du kommer gilla dessa märken med.


Vad är så speciellt med italienska hudvårdsprodukter?

Italien har en lång tradition av mode, skönhet och kvalitet. Det talas mycket om tunga italienska varumärken för kläder och dofter men det talas sällan om just italienska hudvårdsprodukter. Det är märkligt, för fokus på kvalitet är lika stort inom hudvård i Italien som inom kläder och dofter. I Italien ryms otroligt mycket bra hudvård. Vi vill göra italiensk hudvård tillgänglig för dig här i Sverige med.


Betalning

Kostar det något att välja faktura som betalmetod?

Väljer du att betala via Klarna Faktura så behöver inte betala förrän du fått hem dina varor. Betalningstiden är 14 dagar från att dina produkter skickas från ULNE. Du kan även delbetala om du skapar ett Klarna-konto. Vid beställning mot faktura tillkommer ingen fakturaavgift. Om du missar att betala före förfallodatumet tillkommer en lagstadgad påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt villkoren för det betalsätt du valt.

Vilka betalmetoder är tillgängliga?

Betalar du med debet- eller kreditkort kommer inköpsbeloppet att reserveras på ditt kort vid beställningstillfället ("auktorisation"). Den faktiska dragningen på ditt kort görs först när produkterna skickas till dig.

Stripe

ULNE använder betalplattformen Stripe. När du betalar via Stripe handlar du tryggt och enkelt, och pengarna dras när vi skickat dina varor. Information, som delas med bankerna är krypterad och ditt kortnummer skyddas genom ett certifierat system enligt kortutgivarens säkerhetsstandarder. Läs gärna mer på www.stripe.com.

Övriga frågor

Säljer ni på Amazon?

Nej, all försäljning sker via www.ulne.se.


Har ni butiker?

Nej, vi har inga fysiska butiker. All försäljning sker via www.ulne.se.


Är ni hudvårdsspecialister?

Nej, vi är inte hudvårdsspecialister. Alla rekommendationer och råd ges utifrån egna erfarenheter och leverantörernas rekommendationer.