ULNE.

Returer

Självklart kan du returnera en vara och få pengarna tillbaka om du inte är nöjd med den eller om den inte motsvarar dina förväntningar. Produkten eller produkterna som du returnerar måste vara i originalskick och uppfylla villkoren nedan.

Originalskick innebär att förpackningar ska vara i obrutet skick och produkten vara oanvänd. Har produkten en försegling ska även denna vara obruten. 

Du kan returnera produkter inom 30 dagar efter att de levererats. Återbetalning av hela summan för returnerade produkter görs i de flesta fall inom 14 dagar, genom den betalningsmetod som ursprungligen användes för att betala ditt köp. Skickas varan tillbaka efter 14 dagar efter att de levererats kan det ta längre tid än 14 dagar att återfå din betalning. 

Returer som skickas till ULNE senare än 30 dagar efter leverans accepteras ej. Vi kan då komma att skicka tillbaka produkterna till dig där du bär hela fraktkostnaden.

ULNE inspekterar alla returer när de anländer till oss. Om produkterna som returneras till ULNE är skadade, använda eller i ett olämpligt skick riskerar du att inte få full återbetalning eller ingen återbetalning alls. Vi kan i så fall komma att skicka tillbaka produkterna till dig där du bär alla leveranskostnader. 

Tänk på att alltid kontrollera att din försändelse är oskadd och komplett vid leverans. Om du upptäcker skador, fel produkter eller saknade varor, kontakta oss på kundtjanst@ulne.se eller på telefon 08-13 11 30. 

Om du tror att paketet skadats i transporten är det viktigt att du anmäler det direkt till transportombudet när du hämtar ut ditt paket eller får det levererat. Anmälan av transportskada ska göras till ULNE inom 7 dagar efter att du fått leveransen. Anmälan av transportskada gör du till ULNE på kundtjanst@ulne.se. Märker du att kartongen är skadad redan vid utlämningsstället bör du inte hämta ut paketet utan istället låta det gå i retur till ULNE. Kontakta i så fall vår kundservice så ordnar vi ett nytt utskick.


Läs även våra villkor för mer information.